Jó ideje megy a kardozás a helyi civilek és egy magánberuházó között, hogy mi is épülhessen a tihanyi rév mellett elterülő mocsaras területen. Most úgy fest, a civilek faragni tudnak a beruházói ... ... részletek
Energetikai tanácsokat ad a Magyar Mérnöki Kamara magánszemélyeknek és kisvállalkozásoknak. A szolgáltatás a kamara honlapján igényelhető, a regisztrációhoz szükség van a havi vagy éves ... ... részletek
Az állami nagyberuházásokat lebonyolító Beruházási Ügynökség (BMSK Zrt.) éves beszámolójából kiderült, hogy a kormány a budai Vár építkezéseire 340 milliárdot, a Fradivárosra 153 ... ... részletek
Ha megépül a Duna alatt a négy és fél kilométeres vasúti alagút, eltűnik a Déli pályaudvar a föld felszínéről, értékes területek szabadulhatnának fel itt is és Nyugati pályaudvar környékén ... ... részletek
Stabilizálódott a fővárosi bérlakáspiac, így a bérbeadók számára még fontosabb, hogy tisztában legyenek a valós piaci viszonyokkal, és azzal, melyek az albérlethirdetés legnagyobb buktatói. ... ... részletek
Bár a bérleti díjak emelkedése nem követi az eladási árak növekedésének ütemét, a garázskiadással Budapesten is gond nélkül elérhető 5 százalékos nettó hozam, ami jól megválasztott ... ... részletek
Elindult a Növekedési hitelprogram (NHP) hatodik üteme, a Zöld otthon program, amely 200 milliárd forintos kerestből akár ötezer új energiahatékony lakás vásárlásban segíthet - mondta Patai ... ... részletek
Félmilliárd forintot ad valaki a siófoki Varga villáért, a szocialista korszak egyik legnagyobb szobrászának cirkófűtéses lakásáért. Gulyás J. Attila írásaFélmilliárd forintért juthat ... ... részletek
Ismert tény, hogy a lokáció mellett rengeteget dob egy ingatlan értékén az onnan nyíló panoráma, vagy a helyiségek természetes megvilágítása, benapozása. Az ugyanakkor sokszor nem egyértelmű ... ... részletek
A lakossági jövedelmek látványos emelkedése és a gyerekes vagy gyerekeket vállaló családokat célzó állami támogatások erősen ösztönzik a keresleti oldalt, ahol a felpörgő infláció ... ... részletek
A 4 és fél kilométeres Duna alatti vasúti alagút megépítésével eltűnne a Déli pályaudvar a Föld felszínéről. Bel-Budán a sínek elvágó hatása megszűnne, értékes területek szabadulhatnának fel, valamint a Nyugati pályaudvar egy jelentős része is felszabadulna"- mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján. részletek
Elkezdődött az építési alapanyagok árának csökkenése, de a korábbi szintre már nem fognak visszatérni - mondta Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke a Világgazdaságnak adott interjújában. A szakember a kormányzati intézkedéseket is értékelte, amelyek szerinte csak részben érték el a céljukat. részletek
A XIX. század vége óta fejpályaudvari rendszerben működik Budapest és ebben a XX. század sem hozott változást, 130 éve nem történt átfogó fejlesztés. Ahhoz azonban, hogy több vonat érkezhessen be az agglomerációból, elengedhetetlen a kapacitás növelése és a meglévő rendszer teljes korszerűsítése – mondta el a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" című konferenciáján Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. részletek
Évszázadot meghatározó átalakításokat terveznek a Duna alatti vasúti alagút megépítésével párhuzamosan, a budapesti pályaudvaroknál. A Déli eltűnne, a Nyugati pályaudvar és környéke nemcsak átrendeződne, de a fejlesztést követően egyértelműen ez válna Budapest főpályaudvarává. Milyen megállókat alakítanának még ki? Milyen formában, és hogyan zajlana az alagút építése? - Ezekről a kérdesekről is szó volt a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján. részletek
Megduplázódik Budapest vasúti forgalma, kikerülnek a vágányok a Nyugati nagycsarnokából, valamint a pályaudvar körülötti közvetlen városrész is teljesen megújul - csak néhány érdekesség, ami elhangzott a BFK és a Portfolio közös rendezésű Vasút a Duna alatt című konferenciáján. A délelőtti előadók beszéltek még a Vasúti alagút ambíciózus tervét kiegészítő projektekről, a környék további fejlesztéseiről mely nem csak a helyi 4 millió ember életét változtathatja meg, hanem mindenkiét Magyarországon. részletek