Májusban a bruttó átlagkereset 17,9, a nettó átlagkereset 17,7 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a reálkereset így is három százalékkal csökkent a 21,5 százalékos éves infláció miatt. részletek
Az irányadó kamatot is 1 százalékponttal csökkenti a jegybank - derült ki a Monetáris Tanács júliusi kamatdöntő ülése után. Ha minden jól megy, szeptember végén csökkenhet az alapkamat 13 százalékos szintjére. És ha az infláció a várakozásoknak megfelelően lassul tovább, addigra vaskosan pozitív lesz a reálkamat-környezet, amire az infláció tartós letöréséhez szükség van. részletek
Mit csinál Budapest főtájépítésze és hogyan tud az anyagilag szenvedő főváros zöldterületeket is fejleszteni? Miért tartja fontosnak, hogy a közösségi médiában beszéljen az élővilágról? Mit tanulhatunk a Liget-projektből és hogyan lehet felelősen hozzányúlni a Népligethez? Hogyan küzd meg a kánikulával a főváros és miért elengedhetetlenek ehhez a zöldfelületek? Fenntarthatósági podcastunkban Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze volt Nagy Iván László vendége. részletek
A fővárosban az átlagos havi albérleti díjak meghaladják a 200 ezer forintot, erre rakódnak rá a közüzemi számlák és a kaució is. Utóbbi most 2-3 havi bérleti díjnak felel meg – közölték a felvételi ponthatárok szerdai kihirdetésével induló albérletpiaci főszezonról az MTI által megkérdezett ingatlanpiaci szakértők. részletek
A KSH adatai alapján májusban a kedvezmények nélküli átlagbér 377 600 forint volt. Ez egy év alatt 17,9 százalékos emelkedés, ami azonban elmarad a 21,5 százalékos inflációtól. A bérek vásárlóereje tehát csökkent a tavasz utolsó hónapjában, de vajon egy átlagos keresetű ember hitelfelvételi képessége is romlott? részletek
Az alapkamat marad 13 százalék, de a kamatfolyosó tetejét ismét lejjebb húzta a Monetáris Tanács, az irányadó kamat pedig 15 százalékra csökkenhet. részletek
A két ország kormánya az indoklás szerint „a jószomszédi és baráti kapcsolatok további fejlesztésére és erősítésére törekszik” a beruházással. részletek
Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el? részletek
Oroszországból importált és később feldolgozott olajjal működik az ukrán tankok zöme, és ezt Kijev javarészt Magyarországtól és Törökországtól vásárolja meg. részletek