Amikor Papp Zoltánt az általános iskola végén megkérdezték, hogy mi szeretne lenni, akkor azt felelte, régész vagy operatőr. Apja hallani sem akart ilyen haszontalan szakmákról, így a fiú a műszaki pályát választotta, csak több évtizedes kanyar után a veteránkerékpár-gyűjtéssel és fotózással teljesítette be mindkét vágyát.
Papp Zoltán és családjának élete mindig a kerékpár körül forgott, apáról fiúra szállt a műhely és a szerelői szakma. Papp már kétévesen kétkerekűt hajtott, ugyan mindennek nekiment, aminek lehetett, de a szerzett púpok ellenére is egy életre megszerette a kerékpározást. Apja műhelyében aztán kitanulta a részletek
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új címe:
Miért autósoviniszta még a szakújságíró is?
“Elcsaptak előttem egy biciklist a Clark Ádám téren. Alig pár perccel azelőtt történhetett, hogy odaértem. Csak a vérző fejét láttam, ahogy ott feküdt stabil oldalfekvésben, meg az aggódó arcokat fölötte. Odasütött a nap, langyos lehetett az aszfalt, de rücskös és kemény is, különben nem lett volna vértől ragacsos a részletek
Brazíliát csak nehezen érte utol a világméretű biciklis forradalom. A városokban sok az autó, a sofőrök miatt sokáig minden bringaút veszélyes kaland volt.
A kerékpárosoknak azonban nemcsak az autósokkal kell megküzdeni. A közbiztonság sincs a topon még Rióban sem, ahol rövid idő belül kezdődik a foci világbajnokság. Egy biciklitulajdonos a napokban fejkamerájával rögzítette, hogyan lopják ki alóla a kerékpárját világos nappal.
Az Aterro do Flamentgo parkban négy fiú és egy lány szemelte ki magának Pedro Málaga bringáját. Egyikük fellökte Málagát, többen őrt álltak, egy fiú pedig elvitte a biciklit. A tulajdonos pedig örült, hogy részletek
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt.
A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták. Ott már eléggé kitapasztalták a triciklis felépítmények csínyját-bínyját, azon főznek, esznek, isznak, sőt az árusok sokszor a platón alszanak. Egy átlagos cargo bicikli súlypontja a tengely felett van, részletek
Adam Brayton számíthat rá, hogy vasárnapi produkciója végigkíséri a 2014-es versenyévét. Az ausztrál nagy díjon készült videójával már most biztosította helyét az év nagy bukásai válogatásokban.
Brayton az UCI Mountain Bike világbanjokság Cairns-ben rendezett versenyen esett nagyot. Ráadásul versenyen kívül, védő felszerelés nélkül, egyes források szerint már néhány sör után akart végigszáguldani a pályán. De nem sikerült.
Fotó: Adam Brayton / Facebook
A baleset a harmadik futam után történt, így helyezést sem szerzett. Facebook oldala szerint nincs törése, de azért a hosszirányban felhasadt lábsérülése miatt is egy ideig részletek
Nyitott ajtóval hagyta a kereszteződés közepén autóját, hogy a beszóló kerékpáros után rohanjon, egy sofőr a XI. kerületben, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződésében.
Az E-tanu blog szerint a személygépkocsi az Etele útról kanyarodott balra a Fehérvári útra, sietve, mert nem adta meg a szemből érkező busznak az elsőbbséget. A nagy sietség miatt rá kellett hajtania a zebrára, ahol épp zöldet kaptak a gyalogosok, a beelőzött busz azonban csak így tudott továbbmenni.
A biciklis a zebra elfoglalását jelezte néhány keresetlen szóval az autóvezetőnek.(Elvileg biciklivel sem nagyon lehet gyalogátkelőn kerékpározni a Kresz szerint, a részletek
Szoftverproblémák miatt késik a Bubi átadása. Még most sem tudni, mikor lesz kész teljesen a fővárosi bringahálózat, addig a közönség számára csak mutatóban lesznek az utcán a zöld biciklik.
Eredetileg április elejére ígérték a Bubi indítását, de az informatikai részért felelős vállalkozás több hete csúszik a szoftveres munkákkal. Állítólag a NAV-os hálózati kapcsolat beindítása volt az egyik legnehezebb feladat.
A rendszert viszont csak akkor veszi át a BKK, ha működőképes a teljes infrastruktúra. Azt viszont egyelőre senki sem tudja, hogy mennyi időre van szükség a befejezéshez.
KépaláFotó: Spirk Joe / Index
A budapesti részletek
A vád szerint Szabó Pál, az egykori miniszter a posta Krisztina körúti palotájának 2008-as eladásával több milliárdos kárt okozott. Az ítélet nem jogerős. részletek
Nem lesz az MSZP elnöke, maga jelentette be az Indexnek. A célja nem változott, baloldali egységet akar, de ehhez több időre és erőre van szüksége. Nem áll be sem Tóth, sem Mesterházy mögé. részletek
Naponta hét fiatal kerül ki az állami gondoskodásból, és gyakran felkészületlenül, szülői támogatás és megfelelő háttér nélkül kell, hogy boldoguljanak. Videón Erika története. részletek