Hogyan került sortüzet elrendelő tömeggyilkos, rákosista belügyminiszter, felkoncolt férjét sirató özvegy az 1956 utáni halálos ítéleteket hozó bírói tanácsokba? Itt a kommunista félmúltat feltáró új történészi munka teljes háttere! részletek
A haderőfejlesztés terén régóta napirenden lévő és emellett elengedhetetlenül szükséges tényező a forgószárnyas-, azaz a helikopterképesség megújítása. részletek
Húsz új, könnyű, többcélú H145M típusú helikopter katonai változatának beszerzéséről döntött a honvédelmi tárca, és hamarosan újabb repülőket is vásárolnak. részletek
1956. október 15-én Gerő Ernő, Apró Antal, Hegedűs András, Kádár János, Kovács István összetételű párt- és kormánydelegáció utazik Belgrádba, egyhetes látogatásra, hogy a korábbi, ellenséges viszonyt rendezzék. Október 21-én a küldöttség még vígan "nyaral", ahogy a Szabad Nép október 22-i cikkéből is kiderül. A hangulat jó, a légkör "meleg, baráti", a vacsora finom, a ljubljanai vár minden bizonnyal szép.
Itthon azonban felgyorsultak az események, forrong az egyetemi ifjúság. Másnap, október 23-án Magyarországon kitör a forradalom...
Szabad Nép - Október 22.
részletek
Nyakunkon az 1956-os forradalom 57. évfordulója. Ezt az alkalmat megragadva a Budapest Anno blog két hétre újraindul.
Ebben a két hétben megpróbáljuk korabeli újságcikkek alapján felidézni a forradalom hangulatát, az emberek érzéseit, hitét, örömét, bánatát, várakozását. A Szabad Nép, a Magyar Nemzet és a Népszava 57 évvel ezelőtti, aktuális lapszámaiba pillantunk be az előttünk álló két hétben, minden nap, 2 percben.
Most már senki ne menjen messzire, holnap kezdünk!
részletek
A Magyar Egyetemisták és Főiskolai Egyesületek Szövetsége 1956. október 16-án jött létre, amikor a szegedi egyetemisták kiváltak a hivatalos kommunista ifjúsági szervezetből, a DISZ-ből. Október 22-én, a forradalom kitörése előtti napon csatlakoztak a MEFESZ-hez a budapesti, miskolci, pécsi és soproni diákgyűlések. A MEFESZ így fogalmazta meg célját:"A szövetség célja, hogy az egyetemekről és főiskolákról kikerülő ifjúság, mely a nemzet agyát van hivatva képviselni, ne közönyös passzív tömeg, ne gyáva, gerinctelen és önző réteg legyen, hanem népéért, hazájáért, boldogabb jövőnkért harcoló bátor, lelkes sereg. Ne riadjon vissza részletek
Kedves Budapest Anno rajongók! Eljött a szomorú nap, az utolsó post. Időhiány miatt a megszokott formában a Budapest Anno története véget ér. Áprilistól augusztusig 107 kép, 107 történet segítségével körbejártuk a századforduló Budapestjét, persze sok kitekintéssel a 20. század későbbi időszakaira. A teljesség igénye nélkül végigjártuk az Andrássy utat, kinéztünk a Városligetbe, megnéztük a Főváros pályaudvarait, hídjait. Köszönöm a több százezer oldalletöltést, a sok pozitív visszajelezést, a statisztikák alapján sok százan indítottátok a napotokat az Anno napi történetével. A blog ebben a formában tehát véget ér, nem mondom, részletek
Kedves olvasók! A Budapest Anno-n is beütött a nyár, így lassan én is átteszem a székhelyem a Balaton partjára, ezért a blog most 2-3 hétig biztosan nem fog frissülni. Augusztus vége felé remélhetőleg folytatjuk, addig pedig szép nyarat, jó pihenést és (vagy) bulizást kívánok mindenkinek!
részletek
Az Andrássy út – bár méretei szerényebbek voltak – a párizsi sugárutak mintájára készült, és 1877 októberében adták át a fővárosnak. Az Oktogon a Kodály körönd mellett a másik olyan tér az út vonalában, amely azt építészetileg tagolja. A tér helyén 1872-ig, a Sugár út kiépítéséig mély gödör állt, azt ekkor töltötték fel. A 19. században a tér neve Nyolcszög tér volt, az 1920-as évektől azonban már Oktogonnak hívták. 1936-ban a Mussolini nevet adták a térnek, 1945-től újra Oktogon, 1950-től November 7. térre keresztelték át, 1990 óta pedig ismét Oktogon a tér neve.
részletek
Kedves olvasók!
Budapest felől a tekintetem egy időre szülővárosom, Pécs felé fordul. Egy új blogot indítok, ahol a 80-as években készült pécsi riportok, beszélgetések segítségével idézzük fel a város múltját, a 80-as évek hangulatát.
Akit érdekel a téma, az látogasson el a nemrég indult Pécsi Stúdió blogra is!
A Nevelési Központnál lévő buszvégállomás a 80-as évek elején
részletek
A tegnapi poszttal az 1956-os tematikus lapszemlénk végére értünk, a forradalmi különkiadás befejeztével a Budapest Anno ismét búcsúzik egy időre. Az újabb reinkarnáció azonban nem kizárt, valahol, valamilyen formában még mindenképpen találkozunk.
Szép napot mindenkinek!
részletek
"Teherautó fut be a Nemzeti felől: a vezetőt kiszállítják, hogy jobban lássák a cipőjét. A vizsga rövid: a vezető mehet tovább. Honnan s miért ez a nagy érdeklődés a cipők iránt? A válasz egyszerű: Az ávósok, ha le is vetik az egyenruhát, legtöbbször megmarad vadonatúj disznóbőr cipőjük. Az mindent elárul. És a kéz is..."
Levetett egyenruhák.
Magyar Nemzet - November 1.
részletek